Sunday 27 May 2012

langgar.tonggeng.cium

Aku tah tahu nak cakap macam mana hari ni.dah lah bangun lambat.lepas tu mak dan ayah aku balik kampung.aku boleh tidur tak ingat dunia sampai dorang balik kampung pon aku tak sedar.teruk betul.aku sedar2 je dah ada RM100 bawah bantal.mak tinggalkan untuk aku dan alang makan sepanjang dia tak da.baru aku ingat.masa tidur tadi mak kejut, mak bagi duit, aku ambil, aku simpan bawah bantal. Bangun2 9 30 mimpi buruk.rumah sepi gila.krik3.pergi bilik angah dia tengah tengok movie.dia nak balik perak malam nanti.


Baru ingat.alang pergi tuisyen.aku kena ambil alang pukul 12 30.lambat lagi.aku tengok TV dulu.
aku tengok TV2 cerita menanti cik semah.kelakar.zamarul hisyam jadi lembut.awww.habis cerita tu.aku pergi mandi dan niat dalam hati nanti lepas ambil alang nak bawa pergi BILLION beli cococrunch dan susu untuk buat sarapan hari berikutnya.lunch kita makan luar.malam pon makan luar.


On the way nak ke BILLION tu memang aku tak sedap hati.tadi masa keluar parking dekat sekolah aku hampir langgar budak.fuhhh…selamat aku sedar.aku pusing belakang sebab kereta mak tak da sensor.

dasar hati masin sebab niat dalam hati mesti ada bad luck.aku langgar orang tua naik motor masa nak masuk jalan ke BILLION tu.aku dok pandang side mirror dan pandang belakang je.aku tak pandang depan.tiba2 alang jerit.



alonggggggg!!!!!!!


aku pandang depan.bommmmm.tercampak pak cik atas motor tu.melambung tertonggeng ke depan cium kereta kat depan.aku mampu tengok dan istifar.pak cik tu pula diam dan bangun.dia blur.aku terus turun kereta.angkat motor pak cik tu bawa ke tepi.pak cik tu pon ikut sekali.tak kan nak dok tercegat kat tengah jalan.aku alih kereta ke tepi jalan.aku pergi balik dekat pak cik dengan muka yang paling innocent.paling manja.paling cute.cakap sopan sangat.caring sangat.aku tahu memang salah aku.

pak cik tu masih blur.dia hanya mampu sebut haaa..iyaaaa…aku pulak memang mulut rancak.terpinga pak cik tu.aku malas nak lama kat jalan tu.aku suruh dia bagi no phone dia kat aku dan suruh dia pergi kerja dulu.petang nanti jumpa balik.pak cik ni memang blur.boleh je aku nak tipu dia.aku tak mesej dia.aku buat bodoh pon boleh je.tapi aku bukan macam tu.


Petang tu aku jumpa pak cik tu.dia bawa geng.dia bawa anak perempuan dia.aku sorang je.aku mesej adik aku untuk tengokkan motor pak cik tu.buat anggaran kasar. akuharap sangat dia akan support sikit.ye lah.aku ni belajar lagi.tak da duit.lagi2 hujung sem macam ni.mengharapkan duit FAMA je.tapi pak cik tu tetap dengan pendirian AAK(ade aku kisah) dia.aku ajak duduk bincang dulu.order air sementara nak tunggu angah aku datang tengok2kan motor.nak harapkan aku memang apa pon aku tak tahu pasal motor ni.angah datang dan kitaorang pergi tengok motor dan kami decide untuk terus bawa pergi bengkel baiki motor pak cik tu.sebelum pergi tu mestilah kena bayar air.aku jugak yang bayar.

Dah kat bengkel.bila apek tu kira2.total up RM105.aku jugak yang bayar.dah tu kereta mak aku yang calar.no plet patah sapa yang bayar?aku juga yang bayar.yeayyyy!!!memang sorak sorai lah aku.semua aku bayar.

Tak pa.aku redha.aku pasrah.ini memang ujian hujung2 sem.aku anggap aku derma je kat pak cik tu.ikhlas ke tak itu Tuhan punya kerja.aku hanya mampu cuba bermonolog dalam hati.ikhlas.ikhlas.ikhlas.I K H L A S.

No comments: