Monday 28 May 2012

sembahyang

aku sendiri tak faham kenapa benda ni selalu berlaku kat aku.benda ni selalu berlaku bila aku nak menunaikan solat berjemaah dengan kawan-kawan.

aku mesti nak gelak kalau aku yang jadi imam atau aku yang jadi makmum bila berjemaah dengan kawan aku.kenapa?kenapa mesti nak gelak?padahal tak de benda yang lawak pon untuk digelakkan.even dia nak angkat takbir je pon aku dan start nak tersembur gelak sebab tahan gelak.kadang2 tu tak sampai nak habiskan al fatihah dah bergoyang-goyang bahu masing-masing tahan gelak.

lepastu masing buat2 tahan nafas untuk tahan gelak.bila dah reda cuba untuk sembahyang balik.cuba untuk sembahyang balik.berjemaah semula.ok.lagi sekali.kali ni tersembur air liur nak terkeluar anak tekak sebab tahan gelak sangat2.lepastu gelak kuat2.

last2.kitaorang sembahyang asing-asing.kau sembahyang dulu baru aku sembahtang.macam mana nak dapat pahala 27 kali lipat ni?erm.sedih.

No comments: