Saturday 9 June 2012

memutihkan ketiak


yang pasti ini bukan saya tapi underarm saya seputih itu.(wah engkau)

Bukan main artis tu ber-sleeveless. putihnya underam dia. Bersihnya. Macam mana dia buat ye? Cuba check underam masing-masing, sama tak macam artis2 yang yakin bersleeveless? Putih dan bersih tak? Tidak bukan? Adakah ini kerana artis dilahirkan gorgeous serta mempunyai underam yang putih dan bersih? Mustahil. Mereka juga manusia. aku juga manusia. Mesti aku pun boleh mempunyai ketiak(eh tak tak gune underam dah?penat) yang bersih juga.*ok geli

Aku kan manusia gigih. Aku mesti nak selidik macam mana lah diaorang boleh dapat ketiak sebersih itu. Bagi menjawab penyelesesaian itu aku perlu cari sendiri. Takkan aku nak tanya abah, emak, atok dan nenek kan? Kalau diaorang bagi jawapan pon mesti berunsurkan tradisional dan kejawaan yang kadang2 leceh untuk dilaksanakan. Maklumlah aku ni bukan busy. Busy nak menghadap muka buku. Lepastu punya lah berat bontot nak minum air pon suruh adik ambilkan. *Sayang along tak? Sayang. Kalau sayang tolong ambilkan along air. Tqqqqq

Mungkin juga diaorang akan suruh aku sental ketiak dengan arang sebab emak cakap petua orang2 tua dulu2 kalau nak putihkan gigi cuba berus gigi pakai arang. Ha, sentallah ketiak pakai arang. Confirm putih. Malah, petua ini juga telah dipraktikkan oleh beberapa orang kenalan dan berjaya. Bukan pada ketiak ye. Tapi pada gigi. Aku tak pernah cuba sebab aku kan malas. Jadi aku telah jadikan mr google sebagai rujukan aku. Aku google search. Aku juga merujuk kepada mr youtube. Kedua2 nya memberikan jawapan yang bernas kepada permasalahan aku.

Walaupun kita di zaman moden. Jawapannya masih tradisional. Mudah. Hanya menggunakan lime. Limau purut. Here are the steps:

Cukurkan bulu underarm(kasaw pulak bila guna bulu ketiak.ye idak?)  anda sehingga bersih menggunakan razor blade, pisau cukur anne kedai gunting rambut atau boleh juga menggunakan penyepit bulu serbaguna(hidung, misai, ketiak dan segala tempat boleh guna.tapi tahan yo lah pedihnyew)

Sesudah cukur anda biarkan ketiak anda selama sehari. Jangan pakai apa2 takut nanti senang kena infection. Lepas shave kan luka. Pisau kan. Tapi kalau anda adalah kebal dan suka ketiak anda lebih hitam. Gonyoh terus limau purut kat ketiak anda. Hasilnya memberangsagkan di mana anda akan menglamai kepedihan melampau, kehangitan ketiak dan hitam sepanjang zaman.*kidding.for few days kot.

Kalau shave hari ni. Bolehlah gonyoh limau purut tu besoknya. Jangan on the spot k.nanti jadi macam di atas.takutkan. gonyoh slow2 ok. Jangan ganas2. Jangan gonyoh sampai nampak isi danging ketiak. Takut pulak kitew.ahaks

Ok lah. Selamat mencuba. Lepas ni yakinlah aku nak keluar rumah pakai singlet. Lepastu sengaja nak buat lenguh menggeliat tolak tangan ke atas. Fasha sandha tengok makan hati.hakhak

yang pasti aku bukan duta produk ini. tapi gambar nampak bagus kan. watson!


No comments: