Thursday 7 June 2012

manusia teknologi


Ini cerita lawak antarabangsa darjah satu. Mak dan abah gelak sakan bila dengar cerita ni. Adik aku yang bongsu bernama husni used to call uni merupakan kanak-kanak yang lahir pada zaman serba canggih berteknologi tinggi. lahir pon di hospital beteknologi tinggi. bila segala benda di sekeliling berteknologi tinggi, manusia yang lahir pada zaman tu pon haruslah berteknologi tinggi. uni seawal usia 4 tahun dia dah pandai buka computer*erm.benda biasa je tu. Ok.

owh muka sangat innocent (ini dulu)

aku nak tidur boleh jangan kacau tak? (ini sekarang. boleh tak tolong maintain muka yang dulu)

Pada usia 5 tahun pula dia dah pandai bermain game counter strike walaupun abang dia yang kini berumur 22 tahun tak pernah langsung main game tu. Uni juga merupakan pemain tegar counter strike dan need for speed 24 jam tanpa makan, mandi, main di luar dan tidur. Dia bosan dengan kedua-dua game tersebut, beralih pula kepada game plant vs zombie*hebat kan? tak lagi? ok

Abang dia ada facebook. Dia pon nak ada facebook. Mana boleh kalahkan manusia beteknologi tinggi ni. Tak silap aku husni ni dah ada 4 facebook. semua facebook baru dia nak add aku dan haruslah aku ignore je sebab aku tahu tak de satu pon yang dia guna nak keep in touch melainkan game dan game. Kesemuanya sangat berguna untuk main game di facebook seperti wild one. Car crash dan etc. tak cukup dengan 4 facebook yang telah dikendali, facebook aku juga menjadi mangsa bagi memenuhi nafsu buas dia main game. Setiap facebook akan di buat baru setelah dia dah habis main satu2 game. Limit kan. meaning dia dah main game tu sehingga peringkat teratas. tak puas dia akan main lagi. So dia akan buat facebook baru.

Satu hari ni uni minta tolong abang mithali dia buatkan facebook baru.

Malas lah. Uni dah ada facebook.buat apa nak buat lagi. Nanti tak belajar*so good brother. Pelajaran lagi penting adik

Husni. Berteknologi kan. Dia nak buat facebook sendiri. Kita semua tahu dekat homepage facebook kita boleh mendaftar dengan mudah. Isi your first name. surname . Email dan i am?*sila rujuk kalau tidak pasti. amboi! gigihnya.

Ini kelakar. ini lawak. Uni isi semua sendiri. Aku malas nak layan. aku tengok tv. tiba2 uni panggil

Husni: Along macam mana ni. Uni dah isi semua tapi yang ni macam mana? yang Ma-lay dengan fay-ma-lay?( male dan female)
Along: huh? Jap.

Ok. Aku gelak sakan. Kalau boleh sampai besok aku nak gelak. uni besar nanti nak jadi angkasawan. yo lah kau dik. along sokong uni. aja!aja!ajah!

2 comments:

ibnuismaini said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Samalah adik saya, entah berapa puluh akaun FB dia ada pun tak tahulah. Game-game-game. Tak habis2.

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

budak2.sampai bile2 takkan habis kecuali dah besar. tp sunyi pulak nanti.biar je lah dorg kecik je.hakhak