Wednesday 6 June 2012

5 al farabi, 5 15, 5 suku

aku bermula dengan seorang yang sangat lah malas semasa di sekolah rendah. masa UPSR siapa yang pulun study? aku bukan orang yang pulun study. bila kita tak pulun. result pon tak maw pulun datang kat kita. aku redha. masuk di alam sekolah menengah. kami merupakan batch pertama yang menggunakan English in Maths and Science. erk? English memang "makanan" aku. no hal lah. pheww*lurut dahi

English bagi orang kampung seperti aku sangat sukar. tambahan lagi bahasa kedua orang2 kampung aku ialah bahasa jawa. jawa totok. siji loro telu papat limo. atuk aku cakap jawa dengan aku walaupun kadang2 tak faham. aku jawab haa.iye tok. mak aku boleh berbahasa jawa. jadi tidak mustahil untuk Bahasa Inggeris aku tidak maju walau setapak. aku bangkit berbekalkan result yang gemerlap masa UPSR dan gemilang masa PMR. alhamdulillah. syukur.

aku masih di sekolah yang sama masa form 4. aku anak cikgu. abah aku ajar PJ kelas aku. aku tak pandai main sukan. aku dapat tawaran masuk MRSM. aku cepat2 masuk MRSM sebab kalau stay dekat sekolah lama abah akan ajar PJ kelas aku untuk 2 tahun. haha*good reason.

MRSM. satu kejutan budaya untuk aku. banyak aku belajar. banyak aku menangis. banyak aku gelak. kenangannya masa MRSM. kalaulah boleh putar masa. aku tak nak masuk sekolah menengah. aku nak jadi baby. tak de masalah. tak perlu stress. tak perlu konflik. tak perlu tangani masalah, stress dan konflik. aku syukur aku ditempatkan di kelas bersama ahli kelas al farabi. ahli kelas 15 dan ahli kelas suku semasa di MRSM. walaupun banyak orang cakap kelas kitaorang kelas skema. tapi kelas kitaorang selalu menang kelas tercantik. kelas kitaorang ada carpet. best!


jangan cakap gigih aku buat. aku godek laptop aku. aku jumpa. semua adik2 lagi.comel.

kelas ni banyak drama. gaduh tu. gaduh ni. tumbuk tu. tumbuk ni. tapi kitaorang bahagia. kitaorang ada Meggi cup fair anjuran Syaqiir. kelas kitaorang ada sesi bersama Syed ala2 semanis kurma. owh. mana nak dapat tu semua? mustahil tak untuk kita semua berkumpul dan ber-meggi cup fair semula? bila nak jejak kasih ni?

aku pernah masuk pertandingan nyanyian lagu patriotik. pernah dengar lagu sejahtera malaysia jadi lagu tradisional? jemput aku nyanyi kat kenduri kahwin korang.

6 comments:

bubblePOP! said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku pon lari ke mrsm masa form4 sebab jeles sume kawan dapat pegi mrsm, haha.

mrsmtgb tuu. konfem budak pandai kuasa tiga! ;)

hazeq shukri kenal? *okey tetiba*

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha.budak mrsm yg lain mungkin pandai kuasa 3. tp aku kuasa sifar,hahahaha. hazeq syukri?erm.x prasan lah.mungkin kenal tp dah lupe.

nardine said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

naim!!!!!lolo sweetnye ko! Post l lg psl kls kiteww. Heheheh

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

eh?nardine?siapa u? u kelas kitew ke?hahahaha

Solid said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lol. hazeq syukri kan bajang weh. haha

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

owh.solid.ea?ak pn x ingt.aku pgl die ape pn x ingt. tp aku ingt muke die.hehe