Friday 15 June 2012

untunglah

macam biasa bila aku kat rumah kadang2 aku perlu mengambil alih tugas mak dan abah. aku perlu membantu abah ambil husni dan  alang mengaji petang2 lepas balik sekolah sebab ada hal mustahak hari tu. kan, kalau along tak de kat rumah boleh je ambil diaorang tibe2 along kat rumah mustahak pulak kan*tak baik cakap macam tu. sebagai abang mithali aku ter-pergi ambil diaorang awal. diaorang belum keluar aku dah sampai. ok tunggu.

kali ini aku bernasib baik(untunglah) aku terserempak dengan kawan lama aku. kawan sekolah rendah juga kawan sekolah menengah yang lama dah tak jumpa.

ada baiknya. aku dapat bersembang dengan kawan lama aku tu. kami sembang panjang(untunglah). kenapa asyik untunglah. sila baca perbualan di bawah. salah kan dia. untunglahhhhh

kawan: wah engkau. dah lain dah. dah hensem(ke?). untunglarrrrr
aku: lah. mana ada lah. biasa2 je. kau buat apa sekarang?
kawan: aku macam ni je lah. duduk rumah. kau pulak?
aku: aku sekarang study kat penang
kawan. wah!untunglarrrrr. belajar jauh2. belajar apa?
aku: aku bakal cikgu.hehehehe
kawan: untunglarrrr jadi cikgu. ikut bapak kau. berapa lama belajar?
aku: 5 tahun setengah. lama gila. muak lak
kawan: untunglarrrr. lama tu. aku pon tak larat
aku: huh? erk? kenapa kata untunglah kalau tak larat(dalam hati je)

kau mesti boleh kira kan betapa banyak untunglah dalam setiap ayat dia. aku pon naik pening. tak masuk pulak untunglah yang last tu. aku sebagai kawan yang sejati, teman yang dicari-cari. aku layankan aje.
owh kawan. kalau kau terbaca ni. aku minta ampun. kita kawan dunia akhirat k. amin.

2 comments:

bubblePOP! said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku pon benci orang dok cakap untunglah untunglah, rasa nak roll eyes depan muka dia je.

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha.garangnya nj ni.itu lah.boleh berjangkit penyakit untunglah ni.hihi