Saturday 2 June 2012

cili terbaik

masa kecik2 mak selalu cakap,

kalau mulut jahat sangat.mak cili2 mulut kau long!

kalau tak pernah boleh tak aku nak tabik spring kat kau. well, aku memang famous among my friends and relatives serta orang terdekat dengan aku, aku ialah seorang yang mulut tak de insurans(kadang2), mulut lancang(kadang2 juga) dan berterus terang(ini selalu). good what kalau terus terang? daripada aku hipokrit. tapi terus terang aku pon tetap ada kawan aku yang cakap aku ni hipokrit.sedih.sobsob.kadang2 pendapat orang tentang diri kita adalah yang terbaik. take it positive!positive!

tadi aku pergi makan luar, alang ajak try makan kedai baru buka. kedai char koey teow. aku pon apa lagi. of  course aku nak try. dah 4 tahun lebih aku duduk penang. aku da merasa macam2 char koey teow pelbagai jenis rasa. aku nak tahu lah kedai ni sedap ke tak? alang cerita dia makan hari itu dengan abah sedap.

abang bawa adik pergi makan macam cool kan. 2 orang je ok. abang mithali kan. aku pon duduk dan order. bukan pasal char koey teow yang aku nak highlightkan dalam post ni. tapi tentang cili. lebih kurang setengah jam aku duduk, makan dan bersembang dengan alang. tiba-tiba*suspen kan.

tiba-tiba.tiba-tiba.tiba-tiba*eyes roll, meluat.

aku rasa punggung*nama lain bagi bontot* aku panas. pedih mungkin. aku pelik? asal? mungkin sebab seluar aku ketat. aku kan suka pakai seluar ketat. skinny kan. style kan?*hak tuih. aku buat bodoh je. selang 10 minit aku rasa makin pedih. aku pegang seluar aku. basah. OMG! kenapa ni?

aku bangun. okeyh! yeay! ada cili. aku duduk atas cili! memang terbaik woooo. baru sekarang aku faham sakitnya kena cili. kalau dulu mulut aku kena sental dengan cili oleh mak aku. confirm sekarang aku dah bisu. memamg pedih. sekarang aku menaip ni pon rasa pedih lagi. duduk atas ais.haha

2 comments:

bubblePOP! said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mata letak mana oi masa duduk????
hahaha. kelakar.

Naim Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mata tak pandang mana dah semangat nak mkn chr koey teow.teruih duduk.