Tuesday 5 June 2012

semut dalam air

owh!*jari menunjuk ke langit. teringat dulu masa di sekolah menengah. aku bersekolah di MRSM. semua oranga akan anggap "wow! budak MRSM! hebat woo!" tapi tidak bagi aku sebab aku adalah contoh terbaik bagi budak MRSM yang tidak mendapat keputusan cemerlang seGemilangnya MRSM. ini berpunca daripada diri aku yang suka sangat minum air semut. makan kepala ikan goreng yang garing*umph* tengok benda yang bukan2. dengar umpat umpatan. masyaAllah. tapi itu dulu. tidak sekarang. tapi sikit je sekarang.*tetap.hakhak

tentang air yang bersemut. aku ni memang penyegan. kalau di kedai makan, nak minum air. tiba2 nampak kepala semut, lepastu badan semut berenang dalam air aku. aku cukup jarang nak pergi panggil waiter kedai makan lepastu bisik konon tak nak bagi orang dengar kau mengadu kata ada semut dalam air. padahal masa kau panggil waiter jerit bukan main semua dah tengok. cukup jarang. aku yang kononnya baik akan keluarkan semut tu lepastu minum air tu( itu kadang2). selalunya aku akan tinggalkan je air tu. tapi itu dulu masa sekolah menengah.

sekarang berani kau buat cam tu. memang tidak. sejak dah ada duit sendiri, air teh tarik RM1.20 ada semut aku panggil waiter tukar. tapi masih berbisik. wajib tukar. tapi kadang2 aku takut jugak. mana lah tahu kan. 2nd time dorang wat air tu. dorang perah air lap meja buat bancuh teh tarik aku ke? dorang masukkan apa2 ke? pengalaman mengajar kita. aku ada kawan yang kerja kedai makan buat apa yang aku cakap tadi. ye lah. kalau hari tu kau bangun lambat lepastu kena tunggu bas 2 jam padahal masuk kerja 3 jam yang lalu. tak emo sampai kat tempat kerja? tak mengamuk bos? tak ke kau nak bahan pelanggan yang demand dan diva.

baru tadi time tengah mandi aku terfikir aku nak post apa. aku dah plan baik punya. aku susun mengikut kerangka sebab aku rasa benda tu penting untuk diceritakan di dalam blog ini. tapi sekarang.haish.*semut!semut!* apa nak jadi?

No comments: