Wednesday, 8 August 2012

penilaian praktikum 1

alhamdulillah syukur nikmat. selesai sudah penilaian aka observation pertama hari ini. minggu lepas hari isnin Encik Omar merangkap pensyarah pembimbing aku dan juga kawan aku merangkap housemate merangkap roommate datang ke sekolah kami bagi melaksanakan pra penilaian iaitu penyeliaan port folio dan buku pengajaran harian . owh banyak betul merangkap. mari amalkan penggunaan bahasa melayu yang berbudi. tak mahu lagi guna aka(as known as). ok out of topic. eh english pula. tadi kata nak amalkan bahasa melayu berbudi. whatever.

abaikan mukadimah tersebut. syukur alhamdulillah. lega sikit bahang praktikum. hari ni kami di observe kali pertama. aku memang kurang berminat sikit kalau observe hari Rabu sebab hari Rabu kelas PJ darjah satu dan dua. dush. aku memang fail nak kawal budak2 darjah satu dan darjah dua. tapi aku anggap ini sebagai cabaran. kalau kali pertama ni di observe darjah satu dan dua. tiba2 minggu depan darjah tiga dan empat. mungkin Encik akan nampak perubahan saya. tapi kalau minggu depan observe darjah satu dan dua juga. sekali aku menangis dengan budak2.

owh sebut pasal menangis. tadi masa observe ada student aku menangis. tak boleh blah der. selama ni wa ajar kelas tu. budak2 ok je. tak menangis. nak kata kelas terkawal memang out dari awal. pening kepala nak layan kerenah budak2. semua pandai. semua nak jadi wakil. semua bersemangat. cikgu kamu je yang tak bersemangat. kali pertama budak menangis dalam kelas. selamat ada lecturer observe dekat belakang. aku pon apa lagi. sweetly fake.

"kenapa ni haziq? kenapa menangis? siapa buat haziq?" tuturku lembut. wah!

tak baik tahu buat kawan. bulan2 puasa ni berdosa (sambung tuturku)

owh kalau bulan lain boleh lah cikgu.

siapa nak makan pakai sudu sila bergaduh tiap2 bulan.

kalau lecturer tak de. mungkin budak yang cari pasal dan budak yang menangis tu aku ciumkan je. biar trauma seumur hidup. kahkahkah.

3 comments:

ANGIN ANGAN said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cikgu iman kan berhemah. tentu budak sayang cikgu iman. dah la sweet.. hiks

naim iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

berhemah jugak. tapi cikgu tak pandai nak marah. takut budak pijak kepala. acane tu?

Nj said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ahahaha. tobat budak tu tak nangis seumur hdup kalo ko pegi cium dia, hahahaa.

sengal!