Wednesday 11 July 2012

Mengurangkan lemak

Baru lepas makan lepas tu baring2. Mana tak naik berat badan. Kalau naik berat badan tapi orang tak nampak tak apa. Tapi bila naik berat badan perut pon naik sekali. Ok boleh join group MKH(maju ke hadapan). Dulu mengata abah sendiri kemain kan.ha. rasain akibatnya.

Sedih! Terkejut! Kenapa? Ni nak cerita ni. Tadi aku berdiri depan seorang kawan. Tiba2 dia cakap. Perut kau buncit.(suasana kelam. Aku rasa hanya aku dan perut aku dalam dunia ni) ini melampau. Aku sedih dan terkejut seperti yang dinyatakan di atas. Bukan seperti dalam kurungan itu. Really? Betul ke? Ceh buat tanya pula kan . memang dasar tak sedar diri. Padahal time tu aku baru lepas minum air bergelen2.*alasan. Hakikatnya aku sedar diri. Diri aku semakin berisi. Ya dulu aku sangat  kurus. Ketara kekedingannya. Tapi sekarang kurus bukan satu figura untuk melambangkan aku. Tapi kurus yang boyot itu mampu menggambarkan figura aku sekarang. Wah! Figura. Jarang aku guna. Oh Bahasa Melayu ku


rupa dah macam cheese bread pon ada juga. rasa nak gigit je lelemak(lemak-lemak) tu kan.aum.

Aku sedar perut aku flabby. Cuba bayangkan. lengan aku kurus. Badan aku pangjang dan tinggi. Tiba2 perut boyot macam ibu mengandung 7 bulan setengah. Oh sangat pelik(buat muka). Mesti orang ingat aku kwarsyiorkor(bantai eja pon boleh). Atas dasar sedar diri dan faktor sekeliling yang membantu di mana rumah aku berdekatan dengan mengkuang damn aku telah berusaha untuk mengempiskan perut aku yang flabby dengan bantuan slimming world beauty juga.*itu tipu. Banyak duit engkau.

Mudah saja pengamalan cara hidup sihat aku. Berjogging hari ni selang selama sebulan lepas tu jogging balik. Memang tak istiqamah. Malas bebenor nak pergi joggingnya sebab petang2 makan cucur udang lepastu kenyang. Bila kenyang rasa nak duduk je.  Bila dah duduk je, oh lantai bersih jom baring. Eh! dah maghrib. Asal tak kejut aku?  Aku nak jogging. (Tampar laju2 cepat)

nasihat. berpakaian jogging seperti ini adalah bahaya dan boleh mendatangkan kemalangan. anda dinasihatkan berpakaian busana muslimah untuk keselamatan yang lebih terjamin.


Selain jogging aku juga mengamalkan sit-up(bangkit tubi). Ini sangat seksa. Bila dah lama tak buat. Tiba2 hari ni buat 20 kali(sikit je tu). Malam tu kita bolehlah tidur meringkuk tekan perut sebab perut tak habis  kejang buat sit-up petang tadi.  Perut marah sebab bakar lemak yang memanaskan dia dikala hujan yang nyenyaknya tidur. Wuuuuu

Malas jogging, jarang ber-sit-up. Itu semua dulu. Kini aku lebih rajin dan bersemangat untuk menghilangkan perut flabby walaupon dah 5 hari aku skip jogging tapi aku sit-up hari. Tapi setiap hari berkurang jumlah sit up. Haritu 20, kelmarin 18, semalam 17, hari 15. Besok.ah malas lah. Selamat datang perut flabby. I miss you!

No comments: