Tuesday 10 July 2012

streamyx

perjalanan aku mendaftar sebagai seorang pengguna streamyx sememangnya penuh dengan onak duri. lalu ku redah jua onak duri yang berliku itu. wah engkau! puitis. aku tunggu 2 minggu orang telekom nak datang pasang streamyx kat rumah. mungkin sepatutnya rumah aku pasang streamyx dah lama dah. tapi sebab aku tidur tak sedar diri sehari lepas hari pendaftaran. lepas tu orang Telekom call tak angkat2. diaorang naik angin. owh tak angkat telefon sangat kan. hambik kau aku return balik borang kau. wuwuwu sedih. kena tunggu lagi seminggu.

mulai detik ini rumah sewa saya merupakan salah satu zone streamyx di kawasan mengkuang.wahaha
aku kan tak penyabar. aku call telekom buat aduan apasal lambat sangat pasang. kata dalam masa 7 hari bekerja ni dah 10 hari bekerja. tak campur sabtu buat OT. ini sangat lama. aku tidak sabar! kami tidak sabar!(kata housmate2 ku) housemate aku dah bising2, diaorang tak bising2 dekat telekom tapi bising kat telinga aku. semenjak aku tahu orang telekom tak dapat contact sebab aku tak angkat call sebab aku tidur mampus tak sedarkan diri melainkan kau letak bom je kat sebelah. aku tak dapat tidur nyenyak setiap kali petang walaupun tidur petang adalah rutin wajib sebab malam kena prepare untuk tidur lambat sebab besok kena present malam tu baru buat. pantang berbunyi je handphone mesti nak terus angkat dengan harapan ada orang Telekom call. kalau dalam toilet pon cepat2 nak capai phone takut orang telekom call. tangan tak henti2 genggam handphone takut orang telekom call. teruk sungguh kepentingan streamyx dalam kurungan internet terhadap diri aku. tapi aku tak KO pon even dah 2 minggu tak online. apa ada hal?

tapi hari ini berbeza. seronok sangat rasa hari ni. petang tadi abang streamyx datang pasang streamyx di rumah sewa. lepas2 pasang je seisi rumah online. rumah yang dulunya kecoh macam kapal karam sebab semua tak tahu nak buat apa sebab tak de hiburan melainkan menghadap muka housemate kini sunyi sepi.*krik2x bunyi cengkerik juga boleh didengari. bunyi jarum jatuh ke lantai tak payah cerita lah kan (so clishe). semua buat hal masing2. sengih2 depan laptop masing2 sebab nak khatamkan facebook yang dah lama tak buka lepastu macam banyak je notification masing2. konon!


nak sangat streamyx kan, ha! rasakan penangan streamyx 4 Mbps. kelip mata dah habis loading satu video youtube.*tipu sangat.

No comments: